Sunday, December 13, 2009

Zenit st Petersburg vs Fc Tokyo


Pada hari Jumaat yang lalu telah berlangsung perlawanan antara pasukan Zenit dan Fc tokyo bertempat di Padang Ilsas..

Zenit dan Fc Tokyo masing-masing menurunkan barisan terbaik mereka dengan Zenit yang diketuai oleh Ide kapten pasukan dibantu oleh Rafi dan Munzir dibahagian tengah.. Barisan serangan diketuai oleh Aiman sambil dibantu oleh Nantha dan Arul..Sementara itu jentera pertahanan pula diketuai oleh Nas dan Azim di bahagian pertahanan tengah dan dikiri dan kanan pertahanan pula dibarisi olah Ryzal dan apit.


Sebaik sahaja wisel dibunyikan, kedua-dua pasukan saling melancarkan serangan dan mencari rentak untuk memperoleh gol pendahuluan..Namun pasukan Zenith lebih banyak menguasai bola tetapi pada 10 minit yang pertama pertahanan Fc Tokyo mudah mengekang asakan bertenaga pasukan Zenit dan banyak cubaan daripada Arul tersasar daripada pintu gol pasukan Fc tokyo..

Pada minit ke 17 serangan pantas yang diketuai Rafi membuahkan hasil apabila Aiman mudah menewaskan penjaga gol Fc Tokyo dengan sepakan mengelirukan daripada luar kotak penalti..
Gol Aiman nyata menyemarakkan semangat pasukan Zenit yang terus melancarkan asakan bertubi-tubi ke gawang pasukan Zenit..Namun disebalik keghairahan pasukan Zenit mengasak lawan serangan counter attack pasukan Fc Tokyo membuahkan hasil dimana pemain sayap Fc Tokyo mudah menolak masuk bagi mengikat kedudukan 1-1..

Kata-kata semangat oleh Mr Panjang iaitu manager pasukan Zenit ketika separuh masa, nyata memberi impak yang besar kepada pasukan kerana seawal minit ke-32 Rafi melakukan rembatan deras juga dari luar kotak bagi menjadikan kedudukan 2-1..Selang 2 minit kemudian Aiman sekali lagi meletakkan namanya sebagai penjaring apabila Aiman menanduk masuk bola hasil umpanan Nantha dari sebelah kanan..

Minit ke-35, Sashi masuk menggantikan apit dan perubahan posisi berlaku di barisan pertahanan..
Passing yang kemas ditunjukkan pasukan Zenit menenggelamkan jentera tengah dan serangan pasukan Fc Tokyo dan barisan pertahanan Fc Tokyo sekali lagi dihukum oleh ketajaman Aiman dengan rembatan dalam kotak penalti dan itu merupakan hatrick buat Aiman..Pada minit ke-40 larian solo dan skill menarik daripada Nantha dari sebelah kanan berjaya disudahkannya dengan rembatan cantik sekali lagi menewaskan penjaga gol Fc Tokyo bagi menjadikan kedudukan 5-1..

Pada minit ke-45, Zenit dihadiahkan sepakan percuma apabila Ide dijatuhkan..Rafi mudah menewaskan penjaga gol Fc Tokyo dengan rembatan kencang dicelah-celah benteng pasukan Fc Tokyo..Bagi mempelbagaikan jentera serangan pasukan Zenit, Munzir keluar digantikan oleh Apis dan Aiman direhatkan bagi memberi peluang kepada Aizat untuk menggantikannya.. Semangat juang pasukan Fc Tokyo harus dipuji apabila sepakan percuma pada minit ke-47 dari sebelah kiri pasukan mudah ditolak masuk Fahmie apabila keadaan kelam kabut di hadapan pintu gol Zenit..

Nantha kemudiannya direhatkan dan digantikan oleh penyerang berbisa Zenit Din..
Gol pihak lawan tidak mematahkan semangat pasukan Zenit mengekalkan aksi menyerang dan hasilnya pemain gantian Aizat menyumbat masuk gol ke 7 Zenit hasil gerakan disebelah kanan pasukan..Pujian harus diberikan kepada pasukan Zenit dengan aksi kemas pasukan..














No comments:

Post a Comment