Monday, January 25, 2010

Final

Pada 17 Januari 2010,telah berlangsungnya perlawanan akhir di antara Zenit FC dan AS Monaco. Pertemuan di antara pasukan junior dan senior ini mengambil tempat di Mini Stadium dan kedua-dua pasukan kelihatan begitu bersemangat untuk mengucup piala Uniten untuk pertama kalinya dalam sejarah penubuhan kelab masing-masing.

Pada separuh masa pertama,permainan agak seimbang dengan kedua-dua pasukan saling berbalas serangan. Tetapi banyak peluang telah disia-siakan pasukan Zenit dan gagal mengambil peluang untuk mendapatkan jaringan pertama perlawanan. Separuh masa pertama berkesudahan dengan kedua-dua pasukan seri tanpa jaringan.

Perlawanan yang disaksikan beratus-ratus penyokong ini menyebabkan kedua-dua pasukan semakin bersemangat. Malang bagi Zenit apabila gawang mereka dibolosi pada separuh masa kedua berpunca daripada kesilapan pertahanan semasa sepakan penjuru. Gol ini menyentap keyakinan pemain seterusnya menyebabkan permainan kucar kacir.

Kesilapan demi kesilapan menyebabkan Zenit dihukum lagi dengan 2 gol oleh saudara Sunil dan Hotefa.. Perlawanan berkesudahan dengan Zenit(0) AS Monaco(3)

No comments:

Post a Comment